duminică, 30 iunie 2013

Plouă...




Plouă de azi noapte de parcă ar fi toamnă și nu vară. Ca să fiu în ton cu toate postările de pe facebook pe baza acestui subiect și ca să îmi fac și eu de lucru m-am gândit să scriu ceva. Pe mine personal ploaia mă deprimă, mă adoarme, dar totuși îmi dă o stare de liniște, mă calmează. Mă enervează că suntem nevoiți să stăm în casă și să ne lăsăm pradă plictiselii care ne acaparează. Totuși trebuie să vedem partea plină a paharului: putem să stăm cu prietenii și să ne distrăm împreună. Dacă atmosfera este placută atunci putem să uităm de vremea de afară. Bineînțeles o zi ploioasă îți oferă ocazia perfectă să stai alături de ființa iubită și să petreceți timpul împreuna într-o atmosferă romantică. Pentru cei care încă sunt singuri ploaia este o ocazie perfectă de a se relaxa, de a-și pune ordine în gânduri și cine știe, poate de a născoci o idee nouă pentru un viitor proiect din viața lor. 
Eu stăteam azi și mă uitam pierdută pe fereastră. Auzeam stropii cum picurau pe geam și îi vedeam cum ricoșau de pe pervaz. În minte mi-au apărut diverse amintiri. Simțeam mirosul proaspăt și crud al ploii și gândul îmi zbura în tot felul de locuri. Îmi aduceam aminte cu plăcere și cu melancolie de momentele în care, pe o vreme ca acesta de azi, eu alergam fără oprire la antrenamentele din timpul pregătirii de vară, în perioada în care practicam atletism. În acele momente parcă nici vremea nu mai conta, munceam toți cot la cot ca o mare familie și ne și distram de minune. Acum mă uit în trecut cu tristețe că am renunțat, dar poate așa a fost să fie, poate dacă nu ar fi fost așa nu aș fi învățat atâtea lucruri și nu aș fi ajuns să mă descarc de sentimente prin scris. Ploaia mă face să reflectez asupra lucrurilor pe care le-am făcut și le-am zis, mă ajută să privesc de sus asupra acțiunilor mele. Pentru alții ploaia este altceva, ea este vremea perfecta pentru o ieșire, este cea care îi face să uite de griji. Nu știu de ce dar ei parcă sunt atrași de un magnet. Le place să simtă picăturile care le cad pe piele și apoi se preling ușor. Îi face să simtă o răcoare care le cuprinde tot corpul. Acest sentiment parcă îi trezește la viață, le trezește toate simțurile. Când toți ceilalți din jur se simt deprimați, ei atunci parcă sunt cuprinși de o euforie aparte.
În încheiere vreau să spun că ploaia afectează pe fiecare în parte diferit, fiecare simte și gândește în felul său. Totuși pot să spun că pe toți ploaia ne liniștește, ne oferă acea senzație de pace sau pentru unii este atmosfera perfectă pentru un somn scurt.

Un comentariu:

  1. nu privi cu tristețe renunțarea la atletism, ai avut de făcut o alegere și îți vei da seama că a fost bună- acum poți încă să alergi (în ploaie sau nu), dar poți să faci și multe alte lucruri de care, poate, nu aveai timp înainte

    RăspundețiȘtergere