sâmbătă, 24 august 2013

Pe litoralul românesc


Pentru cei care nu au ajuns încă pe la mare sau pentru cei care se pregătesc să plece, m-am gândit să scriu ceva pe această temă.
Este o seară liniștită și senină, motiv pentru care m-am hotărât să mă plimb pe malul mării. Ajung pe plajă și calc pe nisipul fin, care îmi mângâie tălpile. Mă lovește, parcă în plină figură, mirosul acela specific de apă sărată, scoici și alge care îmi reînvie amintiri demult uitate. Liniștea este aproape mormântală, singurul sunet de pe fundal este cel al valurilor. Atmosfera este una propice pentru relaxare, fără tot felul de sunete neplăcute. Când cerul aproape că se întunecă în totalitate răsare și luna. Se ridică atât de încet, parcă puțin leneș, din mare având o culoare rozalie (este de o frumusețe rară). Toată această atmosferă contrastează puternic cu ceea ce se întâmplă pe timpul zilei. De cum ajungi pe plajă dimineața, somnoros și poate puțin mahmur, îți întinzi prosopul și te așezi "la prăjit". Nu durează prea mult până când își fac apariția vânzătorii ambulanți care aduc tot felul de "bunătăți" și încearcă să te atragă cu strigături de genul "Nămol, scoici, coliere avem !" sau "Poze la minut, la minut ! Faceți poze cu crocodilul !" ,care este de fapt o igoană :)). Nu te plictisești niciodată să îi asculți pentru că în fiecare an au câte un slogan nou, mai amuzant decât cel precedent. Când te ridici de pe prosop ca să vezi ce mai este prin jur poți să ai ghinionul să dai cu ochii de o tanti (destul de bătrână) cât ușa care s-a hotărât fără pic de jenă să facă topless. Nu pot să spun că sunt o mare fană a acestui obicei (nu mi se pare ok nici dacă ai o siluetă de invidiat), dar când ești ditamai femeia nu cred că este nimeni încântat să te vadă pe tine, în toată splendoarea, cum ți se revarsă toate cele. Este chiar scârbos :(. Dacă vrei neapărat mai bine te duci pe o plajă de nudiști, unde nu dranjezi pe nimeni. După o asemenea priveliște parcă vrei și mai mult să te răcorești în valurile mării. Nu știu dacă și alții au prins, dar eu am avut valuri în fiecare zi și pot spune că este chiar palpitant. Am luat câteva, care m-au băgat la fund, dar în rest a fost bine. Este o senzație ciudată la început pentru că nu apuci să te pregătești înainte și te trezești acoperit de apă, deschizi instictiv ochii și reușesti să te dezmeticești destul de repede ca să ieși la suprafață, fără să bei prea multă apă sau în cazul meu, fără să o tragi pe nas. Partea bună este că nu am mai avut parte de alge, dar pe mal se găseau niște meduze gigantice (părcă erau mutante).
Una peste alta vara la mare este extraordinar. Până la urmă treci peste neplăceri și ai parte de o vacanță de neuitat. Chiar dacă mulți nu preferă litoralul românesc, eu cred că dacă știi unde să te duci totul decurge bine.
P.S: Din păcate nu pot să pun o poză reprezentativă, dar mă revanșez când mă întorc în București.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu