duminică, 11 august 2013

Generația cu calculatorul în brațe




Chiar dacă multe persoane ar putea să spună că nu am dreptate, eu totuși am curajul să afirm că oamenii născuți după anul 2000 sunt membrii generației cu calculatorul în brațe. Cred că ei au scos capul într-o lume în care tehnologia este la putere și în care internetul este parte din viața fiecăruia. Din păcate acest lucru nu cred că are un impact benefic asupra lor. Toți copiii sunt din ce în ce mai perspicace și sunt ca un burete care acumuleaza și procesează constant informații pe care noi poate la vârsta lor nu le cunoșteam. Nu neg că cei născuți în '90 nu au avut acces la calculatoare sau televizoare color, dar ei au prins, să zic așa, o perioadă de început a acestor gadget-uri. Îmi aduc aminte că îmi plăcea foarte mult să mă uit la desene animate, să ies afară cu prietenii ca să ne jucăm și să stau cu orele la calculator încercând să termin diferite jocuri cu o grafică mediocră pentru vremurile actuale. Totuși toate aceste lucruri s-au schimbat, începând cu evoluția tehnologiei și îmbunătățirea graficii, dar și prin faptul că totul a devenit mai comercial. De exemplu, când eram eu mica erau desene precum Viața cu Louie, Copiii de la 402, Ce-i cu Andy ?, Familia de ce, Bobby etc. pe care le urmăream non-stop, ajunsesem să știu replicile pe de rost, dar ceea ce este diferit este faptul că aveau și o parte educativă (aveam multe lucruri de învățat din ele). Cu niște "cărămizi" de telefoane stăteam în fața blocului sau în curtea școlii și vorbeam ore în șir cu prietenii. Un lucru benefic este că noi eram atrași de sport și de alte activități. Ni se părea un lucru chiar extraordinar să învățăm ceva nou și să intrăm într-o comunitate care în timp să devină ca o a doua familie. Acum sunt tot felul de prostii de seriale și desene cu tot felul de monștrii și creaturi scârboase de care copiii în loc să se sperie sunt încântați și chiar încearcă să le imite atât comportamentul cât și limbajul. Cred că acesta este unul din motivele pentru care ei folosesc un limbaj răutacios, violent și unii chiar înjură. Am întâlnit, cu stupoare, pe stradă tot felul de "pitici" care îmi ajungeau până la brâu dar care scoteau pe gură tot felul de prostii (am rămas tablou). Marea majoritate stau numai cu ochiii în calculator sau în televizor în loc să iasă afară și să se joace cu prichindei de vârsta lor, să comunice, să își facă prieteni și să învețe anumite principii. Este păcat că am observat că fiecare generație de copii devine din ce în ce mai desteaptă și cred că ar trebui să își folosească intelectul  în scopuri pozitive și nu să îl irosească pe prostii. Când se întâlnesc fiecare puști se laudă cu noua lui tabletă sau cu noul lui joc, în loc să se joace cu păpuși, mașinuțe sau figurine. Aceste lucruri sunt la modă acum și pentru ei, care s-au născut într-o asemenea lume, este ceva perfect normal. Cred că părinții au cel mai mare impact asupra lor, ei sunt cei capabili să îi scoată din această lume și să îi împingă spre sport, arte sau alte discipline care ar putea să îi dezvolte fizic și psihic. Sper să nu mă considerați ipocrită, dar aceasta este părerea mea aș vrea să cred că cineva poate învăța ceva din spusele mele. Nici eu nu sunt perfectă, însă fac tot posibilul să îndrept ceea ce nu este bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu