duminică, 21 iulie 2013

De la carte la film





M-am hotărât să scriu acest articol după ce am urmărit trailer-ul pentru The Seventh Son, care se presupune că este un film inspirat din seria de cărți Cronicile Wardstone. Din păcate am rămas profund dezamăgită de faptul că nu au păstrat povestea, ci doar numele personajelor. Acesta este unul dintre multele exemple de filme care se presupune că se bazează pe cărți, dar modifica o mare parte din poveste. Se pare că este un lucru destul de practicat în industria cinematografiei, însă eu personal nu prea înțeleg de ce fac asta. Adică de multe ori povestea din carte este mult mai profundă, mai specială, mai interesantă decât cea din film, dar cred ca acesteia îi lipsesc efectele speciale, care sunt tot mai căutate.
Dar să o luăm din alt punct de vedere. Câți dintre voi au preferat să vadă un film decât să citească o carte ? Recunosc că până nu demult îmi plăcea și mie să fac acest lucru. Era mai simplu, mai ușor să îmi petrec o oră, două, trei, ca să văd un film decât să stau câteva zile sau săptămâni ca să citesc cartea (la mine durează mai mult să citesc dacă nu îmi place povestea :D). Totuși am descoperit că de multe ori nu știam anumite detalii, unele chiar importante sau care aveau un impact foarte puternic asupra poveștii. Am început să prefer cartea și nu am regretat. Chiar îmi place acum să citesc, apoi să văd ecranizarea și să număr diferențele dintre povești. E chiar palpitant :). Chiar și așa sunt filme pe care le aștept mult timp până să apară și chiar sunt curioasă să descopăr cum a tratat regizorul un roman sau o carte pe care eu am îndragit-o, dar în final, când văd ce a ieșit, sunt dezamăgită de rezultat. Este păcat că uneori acești oameni îi supără pe fanii care iubesc adevărata poveste. De multe ori ei încearcă să mai adauge personaje, întâmplări care să atragă mai mult publicul pentru a avea un profit mai mare în urma producției. Totul este doar pentru bani și din cauza asta se uită lucrurile esențiale, cum ar fi faptul că filmul ar trebui să spună o poveste cât de cât veridică în care spectatorii să se regăsească deoarece acest lucru îi va face să trăiască acțiunea cu sufletul la gură alături de personajele pe care le îndrăgesc. E adevarat că sunt și mici excepții, filme care respectă aproape cu strictețe cartea, cum ar fi The DaVinci Code sau Angels & Demons(dar trebuie să avem excepții care să întărească regula,nu ?).
Acum că eu mi-am spus punctul de vedere aș vrea să știu și părerea voastră. Deci ce alegeți: cartea sau filmul ? Ați fost și voi măcar o dată în situația mea ? Aștept cu nerăbdare părerile voastre ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu